||5 tips voor ‘self-healing’

5 tips voor ‘self-healing’

In mijn praktijk ben ik de hele dag bezig anderen te helpen met helen.
Maar eigenlijk ben ik het niet die die heling tot stand brengt; dat doet het lichaam zelf. Lichaam en geest hebben namelijk een heel groot zelfgenezend vermogen en ik trigger dat. Ik versterk en ik activeer. Dat is geweldig werk, de resultaten zijn fantastisch en ik voel me altijd een enorme bofkont dat ik dit kan doen.

Maar je kunt ook heel goed zelf je zelfgenezend vermogen verbeteren en daarom deel ik nu vijf tips met je die essentieel zijn voor ‘self-healing’:

mandala harmonieA1. Zorg goed voor jezelf

Misschien vind je dit moeilijk maar jij bent echt het middelpunt van jouw eigen leven. Als jij niet goed voor jezelf zorgt, hoe kan je dan goed voor anderen zorgen? En dan hebben we het nog niet eens over het voorbeeld dat je geeft. Jezelf helen, je immuunsysteem boosten en je zelfgenezend vermogen aanwakkeren begint bij het goed zorgen voor jezelf. Neem genoeg rust, slaap voldoende, drink veel water en eet verstandig. We weten het allemaal wel, nu nog doen…

2. Gebruik positieve taal
Als een vriendin tegen ons zou zeggen wat wij soms tegen onszelf zeggen, dan zouden we haar acuut ontvrienden. Nee echt! Denk maar eens na wat je gedurende de dag allemaal tegen jezelf zegt. Is dat altijd positief? Opbeurend? Energie bevorderend? ‘Energy flows were attention goes’ dus de manier waarop je tegen jezelf praat en de gedachtes die jij hebt, bepalen wat er met jouw energie gebeurt. Sterker nog, ze vormen voor een groot deel jouw leven. Wil jij jouw zelfgenezend vermogen optimaliseren? Bedenk dan maar eens met welke taal je je systeem wilt aansturen.

3. Ademen
De meesten van ons ademen te snel en te oppervlakkig. Doe jij dat ook? Dan ben je eigenlijk constant in een soort hyperventilatie waardoor je lichaam constant stress ervaart. En dat heeft mega veel nadelen voor je immuunsysteem. Dus er valt al meteen dikke winst te behalen door regelmatig stil te staan bij je ademhaling. Gewoon even kalmeren en ademen. Rustig, langzaam en diep vanuit je buik. Vier tellen in, even vasthouden en acht tellen uit. Fffffffffff…… en relax…..

4. Meditatie
Onderzoeken hebben aangetoond dat meditatie, zeker wanneer deze gericht is op ‘heling’ enorm goed kan werken in het verbeteren van je immuunsysteem en het verhogen van je zelfgenezend vermogen. Vooral wanneer je klachten er nog niet zolang zijn zul je al snel resultaat merken maar ook als je al langer rondloopt met je problemen. Je moet de meditatie dan wel regelmatig herhalen en echt met je aandacht volgen.

5. Verhoog je energiefrequentie
Je kunt je zelfgenezend vermogen pas verbeteren als je gemiddeld boven een bepaalde energiefrequentie zit. Bovenstaande punten werken daar allemaal positief aan mee net als onderstaande tips:

  • Gun jezelf eens een behandeling acupunctuur, reflexology, aromatherapie, reiki, massage etc.
  • Ga de natuur in. Zoek de zee op, de meren, bossen, parken, bergen, de zon. Knuffel eens boom!
  • Ga regelmatig bewegen, houd de energie in beweging.
  • Omgeef jezelf met steunende, positieve mensen. Je herkent ze makkelijk; ze hebben een lach op hun gezicht en een soort gloed.
  • Sociale activiteiten, zorgen voor elkaar en delen met familie, vrienden, dieren. Compassie hebben.
  • Luister naar zachte kalmerende muziek, bijvoorbeeld van Deva Premal.
  • Doe van alles om je zelfliefde te verhogen.
  • Zoek zoveel mogelijk dankbaarheid op.

Ik hoop dat ik je weer heb kunnen motiveren en inspireren!

Jeanine Hofs

*** Heb lief, lach en geniet! ***

2017-11-27T03:47:03+00:00Uncategorized|

Leave A Comment

[i]
[i]
[i]
[i]
[i]
[i]
[i]
[i]