Dit moet je gewoon weten! En ik kan je alvast verklappen; het gaat niet over business strategieën.

Ook super waardevol als je je aanbod op een andere manier aanbiedt dan in een webinar!

Luister hier naar deze aflevering:

Luister via jouw favoriete podcast app of zoek op ‘Jeanine Hofs’ en de Master Your Energy podcast komt vanzelf naar boven

SpotifyiTunes/Apple PodcastGoogle Podcasts

Let op: dit transcript is automatisch gegenereerd en kan kleine fouten bevatten.

Jeanine Hofs [00:00:01]:
Ik geloof heel erg in coaching en mentorships. Ik laat mezelf altijd coachen, op persoonlijk vlak en op business vlak, want dat sterkt mij, dat inspireert mij. Mijn coaches, mijn mentoren kunnen door de bullshit heen prikken, kan ik zelf niet bij mezelf. En het motiveert me wanneer iemand het duidelijk beter doet dan ik. Daar wil ik van leren, want ik wil graag meer. Ik wil graag blijven groeien. Ik voel nog zo duidelijk dat ik niet klaar ben. En zo bevind ik me dus ook regelmatig in een groep met andere coaches.

Jeanine Hofs [00:00:37]:
En dan doen we natuurlijk samen oefeningen en dan hebben we het over wat de beste strategieën zijn, wat de gemiddelde conversie is, op een webinar bijvoorbeeld. En als ik ze dan vertel dat ik een aanbod heb van 8k, 8000 euro, en dat ik dat moeiteloos verkoop in een webinar, dan vallen ze eigenlijk altijd allemaal van hun stoel. Want hoe dan? In het land van coaches en van kennisondernemers, die dus vaak webinars geven, wordt aangenomen dat dat helemaal niet kan. En ik ben er vandaag voor jou om te laten zien dat dat dus wel kan. Niet zomaar, Je moet er wel aan werken, maar het kan. En ik geloof dat 8k nog niet eens het limiet is. Mocht je nou geen webinars geven, of nog niet, dan is deze aflevering voor jou nog steeds super interessant. Want Datgene wat ik je te vertellen heb, gaat ook op voor verkoopgesprekken, voor strategiecessies, voor challenges, voor workshops, voor keynotes, voor open dagen, op welke manier jij ook je aanbod presenteert.

Jeanine Hofs [00:01:44]:
Dus wanneer ik webinar zeg, kun jij daar voor jezelf invullen een manier om je aanbod te presenteren. Het is zelfs nuttig voor niet ondernemers die hogerop willen komen in hun functie bijvoorbeeld, want dan heb je ook een streven, dan heb je ook een doel. En dan is datgene wat je aanbiedt, dus verkoopt, het pad naar een betere functie, bijvoorbeeld. Maar goed, ik ben dus een ondernemer en ik heb een aanbod. Mijn aanbod is een traject, datgene wat ik dus het liefste aanbied, waarin ik de meeste waarde kan bieden en waarin ik mijn mensen het beste kan helpen. Dat is een een-op-een traject. Dat is al heel zeldzaam tegenwoordig, want mensen bieden vaak groepstrajecten aan en ik bied dus nog een-op-een aan en het is helemaal zeldzaam, zeldzaam, zeldzaam, zeldzaam bij mentoren met 30 plus jaar ervaring, zoals ik. Dus, just saying.

Jeanine Hofs [00:02:40]:
En dat traject bied ik aan in 6 maanden. Dat is een investering van 5000 euro ex-BTW. En ik bied 12 maanden aan. En dat is een investering op dit moment van 8k exclusief btw. Dus dat is voordeliger en vaak kiezen mensen dan daarvoor. Maar ik verkoop dus ook wel eens een 6 maanden traject, dus een 5k in een webinar. Even een disclaimer op de titel. Maar meestal tekenen ze dan in de eerste drie maanden al bij naar 12 maanden.

Jeanine Hofs [00:03:11]:
Dus dat is het aanbod wat ik ze doe. Wat ik dus in een webinar 1 keer, soms 2 keer, soms 3 keer verkoop. En vandaag deel ik met jou wat ik doe om daar te komen. Even nog een disclaimer. Ik heb natuurlijk wel 30 plus jaar ervaring En ik kan een aanbod van 8K absoluut dragen. Daar ben ik ook niet mee begonnen. Ik heb het ook opgebouwd. En ik heb ook mijn ervaring opgebouwd.

Jeanine Hofs [00:03:42]:
Mijn kennis, mijn vaardigheden, mijn expertstatus. Dus sta je niet blind op dat getal. Op 5000 euro of op 8000 euro. Het gaat mij erom dat ik je leer hoe ik mijn aanbod, wat bij mij past, wat goed voelt voor mij, hoe ik dat aansluit bij de mensen voor wie dit aanbod heel goed is, heel passend is. Dus dit wat ik jou ga vertellen, kan jij ook gebruiken. Ook als je geen webinars geeft. Wel als je iets te verkopen hebt, iets aan de man te brengen hebt. Of dat nou een product of een dienst is, of dat nou 8000 euro kost, 800 euro of zelfs 80 euro.

Jeanine Hofs [00:04:26]:
Dat is eigenlijk niet zo heel belangrijk. Het gaat erom dat je de achterliggende gedachten gaat begrijpen. En nee, ik kan je alvast zeggen, het gaat niet over strategieën. Nou ja, niet over businessstrategieën. Het gaat er niet over welke testimonials ik in mijn webinar gebruik. Het gaat niet over welke kleur ik in de koppen gebruik of hoe ik aan framing doe of welke bonussen ik aanbied. Is dat dan niet belangrijk? Ja, jawel. Het is een deel van je succes.

Jeanine Hofs [00:04:58]:
En ik heb natuurlijk niet voor niets al zoveel in coaching geïnvesteerd. Ik denk bij elkaar in de laatste jaren zeker 150.000 euro, misschien wel 2 ton. In trajecten uiteenlopend van 5k tot bijna 33k. Ja, 33.000 euro. Maar ik zie ook wat andere ondernemers doen, die die coaching ook hebben gehad. Die ook hebben geleerd hoe ze op de beste manier een webinar geven. En hoe ze ook op de beste manier hun verkoopgesprek voeren. En toch krijgt lang niet iedereen het voor elkaar om het resultaat te bereiken wat ik wel bereik.

Jeanine Hofs [00:05:39]:
Want het zit hem niet sec in de businessstrategieën. Het zit hem veel meer in jou. En het zal je niet verbazen als ik dat zeg, want je weet natuurlijk dat het bij mij allemaal om de insight draait, om energie en om flow. De hoogte van jouw succes zit hem in jou. En dat bedoel ik niet je vakkennis. En natuurlijk is je vakkennis ook belangrijk, want dat zien mensen, dat voelen jouw klanten ook razendsnel. Maar ik heb het vermoeden dat dat bij jou wel goed zit. Sterker nog, ik zie heel veel ondernemers de ene na de andere vakopleiding erbij doen, maar daar gaan ze niet aantrekkelijker van worden.

Jeanine Hofs [00:06:23]:
En ik denk dat dat wel het woord is waar alles om draait. Hoe aantrekkelijk ben jij voor je klant? Ben je heel aantrekkelijk? Dan verkoop je jouw aanbod als warme broodjes. Dus hoe aantrekkelijk ben jij voor je klanten? Dat is echt zo, zo, zo belangrijk. En dan gaat het ook niet meer om jou. Het gaat helemaal niet om jou. Nee, het gaat om jouw mensen. En dat is ook wat ik me de hele tijd voorhoud. In alle fases van het proces.

Jeanine Hofs [00:06:57]:
Het gaat niet om mij. Vind ik iets eng? Dan moet ik daar iets mee, want het gaat niet om mij. En als ik iets eng vind, dan word ik naar mijn mensen toe niet aantrekkelijker. Ben ik in mijn hoofd bezig met privézaken? Dan moet ik daar iets mee, want het gaat niet om mij. Daar word ik niet aantrekkelijker van. Ben ik onzeker over mijn aanbod, dan moet ik daar iets mee, want het gaat niet om mij, daar word ik niet aantrekkelijker van voor mijn klanten. Dus hoe Word je magisch aantrekkelijk voor je klanten. Dat is wat je constant voor ogen moet houden.

Jeanine Hofs [00:07:36]:
Mensen kopen niet al die technische details. Mensen kopen jouw aanwezigheid, jouw presence, jouw energie. En dat is al helemaal waar als je een dienst verkoopt. Of wanneer jij zelf als persoon een belangrijk stukje bent in dat verkoopproces. Dus hoe word je magisch aantrekkelijk voor je klanten? En vandaag neem ik je mee in hoe ik dat aanpak en neem ik even een webinar als voorbeeld. En natuurlijk zorg ik ervoor dat ik een goed webinar in elkaar heb zitten. Dat ik mijn marketing gedaan heb en dat ik mijn best heb gedaan om mensen naar dat webinar toe te krijgen. Maar dat is nog maar een klein deel van het werk wat ik ervoor doe.

Jeanine Hofs [00:08:23]:
Neem nou dat webinar zelf. Daarop bereid ik me voor alsof ik een hele spannende date heb. Alsof ik dadelijk seks ga hebben met de meest knappe en aantrekkelijke en lieve en aandachtvolle man op aarde. Ja echt, zo pak ik dat aan. Want ik wil er in zo’n webinar echt, echt zijn voor mijn mensen. In de allerbeste vorm waarin ik mezelf kan krijgen. Ik doe dat niet effe ertussendoor. Ik kom echt opdagen in mijn allerbeste vorm, in mijn allerbeste en allerhoogste energie en totaal in flow.

Jeanine Hofs [00:09:03]:
En ik weet ook wat dat is. Mijn allerbeste, mijn allerhoogste energie en totaal in flow. Ik weet hoe dat voelt. Ik weet wanneer ik in die staat van zijn ben. Ik weet hoe ik daar kom. Ik weet ook wat me daar uithaalt en dat vermijd ik dan ook heel erg. Daar waak ik echt voor. Zo open ik bijvoorbeeld mijn mail niet meer vanaf een bepaalde tijd.

Jeanine Hofs [00:09:28]:
Want daar staat misschien wel iets in wat mijn energiefrequentie naar beneden haalt. En dat wil ik niet. Dat kan ik me niet permitteren. Dus dat doe ik later wel. Dat zet ik echt uit mijn hoofd. Dat zet ik van mezelf af. Dat doe ik ook niet trouwens voordat ik ga slapen. Dat doe ik dan wel de volgende dag, Zodat ik ook tijd heb om dat te processen, zeg ik altijd.

Jeanine Hofs [00:09:49]:
Want dat processen, dat mag me gewoon niet in de weg staan. Dat mag niet in de weg staan van mijn energiefrequentie, maar ook niet van mijn slaap, dus van mijn reset, van mijn rust en van mijn recharge. Zo zag ik voor mijn laatste webinar, de laatste keer dat ik een webinar gaf, dat er tumult ontstond rondom het aanbod wat mijn huidige coach nog zou doen. Dat had ze al aangekondigd. En in de groeps-app, de app waar ik met een aantal collega’s, laat maar zeggen, in zit, zag ik dat er tumult ontstond. Want er hadden mensen dus een mail binnen gekregen met een nieuw aanbod. Nou ja, dan vindt daar iedereen iets van, dan gaat er zo’n beus. Dus die heb ik heel bewust, ik heb het zo gezien, zo weet je, vanuit je ooghoeken en die heb ik heel bewust afgesloten.

Jeanine Hofs [00:10:35]:
Ik heb ook mijn mail dichtgezet. Ik heb hem echt afgesloten van mijn computer en ik dacht, die ga ik niet openen, want dan zie ik mijn aanbod. En daar ga ik iets van vinden, want de rest vindt er ook iets van. Dus ik ga gewoon niet het risico lopen dat mijn energiefrequentie naar beneden gaat. Nog niet voor 1% wil ik gewoon niet. En ja, dat vereist discipline. En dat vereist ook oefening. Maar dat kun je opbouwen.

Jeanine Hofs [00:11:00]:
En jij kan dat ook leren. Dus ik bereid me echt voor alsof ik een hele spannende toffe date heb, waarin ik mezelf echt op mijn best wil laten zien. Dus ik schakel een paar uur van tevoren ook al echt af. Dan stop ik met werken. Dan ga ik iets doen wat me relaxed. En dan ga ik iets doen waarvan ik weet dat me dat niet boos maakt of verdrietig maakt. Gewoon wat me relaxed. Kan van alles zijn.

Jeanine Hofs [00:11:31]:
Ik ga ook van tevoren even lekker douchen. En dan zorg ik ervoor dat ik lekker ruik. Want ik ga duidelijk op date natuurlijk, hè. Die spannende date. Dus ik gebruik mijn allerlekkerste doucheschuim. Op dit moment heb ik Lemongrass, een soort van olie. Natural skin wash olie van Rain Pharma. Oh echt heerlijk, vind ik zo lekker ruiken.

Jeanine Hofs [00:11:53]:
Nou dat gebruik ik op speciale momenten, ook als ik op date ga. Dus ook als ik op date met mijn mensen ga in dat webinar. Ik ga zelfs mijn benen harsen, want ja, dat doe je voor een date toch ook. Dus ik ga me echt op alle fronten goed lekker voorbereiden. Ik doe mijn haar goed. Ja, mijn haar zit eigenlijk bijna altijd wel goed, maar toch, Ik doe het extra goed. Ik maak mezelf op, zelfs met lippenstift. Ja, jawel.

Jeanine Hofs [00:12:20]:
Ik kies mijn kleding met zorg, zelfs mijn ondergoed. Want dat doe je op een date toch ook? Dus ik kies heel bewust mijn mooiste, fijnste, sexyste ondergoed uit. Ik doe niet aan oppervlakkig namelijk. Ik doe niet aan aan de buitenkant het een en dan aan de binnenkant of eronder iets anders. Nee, bij mij is alles door en door congruent. Dus betekent ook dat ik mijn allermooiste lingerie draag. Dan doe ik ook nog eens mijn power parfum op. En ik gebruik niet zo heel vaak parfum.

Jeanine Hofs [00:12:57]:
Dat doe ik ook weer op speciale momenten. Of als ik mezelf bijvoorbeeld een boost wil geven. En in dit geval, ik hou van Alien. Past ook wel bij mij in de naam alleen al. Dus dat doe ik op. Ik doe nog meer. Ik doe ook echt oefeningen. Ik doe een oefening met vijf elementen, waarin ik echt de power van de vijf elementen in mezelf oproep en krachtiger maak.

Jeanine Hofs [00:13:22]:
Zo roep ik de energie van het aarde-element op en dat maakt dat ik beter in verbinding kom, dat ik oprecht contact heb met mijn mensen, dat ik mijn mensen ook goed kan voeden, dat ik goed kan luisteren, dat ik ook echt kan helpen. En daar heb ik de aarde-energie voor nodig. Ik verbind me ook en ik roep ook die metaal-energie op, zodat ik onthecht ben van het resultaat, het verkoopresultaat, zodat ik onthecht ben en zodat alles goed is. Ik ben er dus echt om mijn mensen te helpen en ik bied ze wel aan om verder te gaan in dat proces, maar ik ben daarvan verder onthecht. Ik ben onthecht van het feit dat ik bijvoorbeeld geld wil verdienen. Want als ik dat ga voelen, dan zou het ook kunnen dat er een angst meekomt van, oh wat als ik het niet haal? Wat als niet genoeg mensen tot het einde kijken? Wat als ze het aanbod niet geschikt vinden? Kijk, als ik in die angst ga zitten, gaat mijn energiefrequentie naar beneden. En dat is funest voor mijn energie en dus voor mijn magische aantrekkingskracht. Dus ik roep mijn metaalenergie eigenlijk op.

Jeanine Hofs [00:14:36]:
Of ik hoef niet op te roepen, dat zit gewoon in je. Ik haal hem even naar boven, ik versterk hem even, ik verbind me ermee, zodat ik onthecht ben van dat proces. Verder maak ik mijn waterenergie sterker, zodat ik mijn kennis goed kan overbrengen, zodat ik mijn dromen, mijn eigen dromen ook, op de achtergrond mee laat draaien en dat ik het vertrouwen voel, want dat is dan belangrijk in dat webinar, dat ik constant gewoon op onbewuste laag in de onderstroom, in die flow, dat vertrouwen voel. Dat alles goed is, dat alles goed komt, dat ik precies krijg wat ik nodig heb en dat ik er dus voor mijn mensen kan zijn. Dat ik dat los kan laten omdat er vertrouwen is, dat ik het los kan laten, dat ik mezelf los kan laten en dat ik er voor mijn mensen echt kan zijn. Ik verbind me ook met mijn houtenergie, De energie van actie, van doen, de energie van groei, van dingen bereiken. En dat is voor mijn mensen natuurlijk ook heel belangrijk. Dat ze voelen dat ze met mij ook echt kunnen groeien.

Jeanine Hofs [00:15:42]:
Dus daarom roep ik de houtenergie extra aan. De vuurenergie in mezelf wakker ik ook aan. En de vuurenergie gaat over aantrekkingskracht, gaat over overvloed, gaat over een yes mindset. Dus die energie wil ik ook aan boord hebben. En een Vuurenergie gaat ook heel erg over positiviteit en vooral ook over fun. Want mensen, het mag ook leuk zijn. Ondernemen mag ook leuk zijn. Sterker nog, ondernemen moet leuk zijn, want als het niet leuk is, dan gaat het niet stromen.

Jeanine Hofs [00:16:16]:
Zo gaat het in de kosmos, in het universum. Het moet, het mag, het moet leuk zijn. Dus ga ook zeker kijken waar kan ik het leuker maken voor mezelf, voor mijn mensen. Daarnaast, Dus naast die vijf elementen, want die vijf elementen is natuurlijk wel een specialiteit van mij, daarnaast verbind ik me ook heel bewust met de bron. Met mijn essentie, met wat voor iedereen de essentie is. Met het veld, geef het maar een naam, Kosmos. Het veld der oneindige mogelijkheden. Ik verbind me met dat veld en dan verbind ik me ook met het energieveld van mijn ideale klanten.

Jeanine Hofs [00:16:56]:
Dus de mensen die ik het beste kan helpen. De mensen waar ik ook het graagst, is dat een goed woord? Het liefst mee werk. En dan align ik mezelf met die energie. Dat is een bepaald aantal stappen die ik dan doorloop, zodat ik heel goed daarop afgestemd ben. En dat voelen mijn mensen. Er zijn ook mensen die dat niet voelen. Die vallen af. En dat is ook helemaal goed.

Jeanine Hofs [00:17:22]:
Helemaal goed, want dan zijn we ook geen match. Verder, ik ben en blijf voorlopig nog zeker even mens. Dus ik zorg er ook voor dat ik goed geaard blijf. Want er zijn spiritueel mentoren die alleen maar in het veld zitten, die alleen maar met die yange energie bezig zijn. Ik ben echt een aardse mentor. Ik ben vrij down to earth, heel aardse. Ik vind het ook belangrijk om goed geaard te blijven, gegrond te blijven. En daar doe ik dan ook weer bepaalde oefeningen voor.

Jeanine Hofs [00:18:02]:
Ik doe ook aardse dingen. Ik kijk bijvoorbeeld ook naar het eten. Ik eet zeker die dag, en het liefst ook de dag ervoor, eigenlijk doe ik dat als basis. Zeker als ik bijvoorbeeld zo’n belangrijk webinar heb staan, een belangrijk moment heb staan, dan zorg ik ervoor dat ik al dagen van tevoren voorbereid ben. Ja, zover gaat het. Echt dagen van tevoren. Dan eet ik geen koolhydraten, dan eet ik geen gluten. Dus Ik word daar traag van namelijk.

Jeanine Hofs [00:18:32]:
Als ik goed ga voelen, en dat krijg je op een gegeven moment, dan ga je natuurlijk beter en beter voelen. Je gaat jezelf veel beter snappen. En ook die fysieke processen, ik word daar traag van. Ik denk dat het voor iedereen geldt, Maar niet iedereen voelt dat. Niet iedereen kan zo op die subtiele niveaus voelen. Ik word er traag van. Mijn energiefrequentie gaat daarvan naar beneden. Dus dan ben ik minder blij, minder vrolijk.

Jeanine Hofs [00:18:58]:
Misschien zelfs wel een beetje negatief. Dat gebeurt echt wanneer ik gluten eet. Wanneer ik koolhydraten, maar met name gluten eet. Ik zorg er ook voor dat ik de lekkerste thee meeneem naar mijn kantoor. En dat ik ook vanuit mijn mooiste mok drink. Dat vind ik gewoon allemaal belangrijk. Ik geef mezelf het allerbeste, zodat ik mijn mensen ook het allerbeste van mij kan geven. En zo start ik dan het webinar.

Jeanine Hofs [00:19:28]:
En zoals ik al zei, ik doe dat nooit even zomaar tussendoor. Ik kom echt opdagen op mijn aller best. Daar werk ik echt aan. Betekent ook dat ik heel goed mijn denken in de gaten hou. Iedere keer wanneer ik mezelf betrap op kan ik niet of twijfels of oh jee, dan corrigeer ik dat. Dan verbind ik me met mijn bron, met mijn bestemming en dan zorg ik ervoor dat ik weer op die hoge energiefrequentie kom. Dat ik weer in mijn unieke flow kom. En dat doe ik niet alleen de dag van het webinar.

Jeanine Hofs [00:20:05]:
Zoals ik al zei, en ja, daar ben ik ook best wel streng voor mezelf in, maar ik wil ook resultaten halen in mijn business. Ik wil ook resultaten geven aan mijn mensen. Ik wil dat bieden. Dus dan moet ik dat ook gewoon doen. Dan kan je dit er niet zomaar even tussendoor doen en dan op alle andere dagen gewoon chagrijnig gaan lopen zijn of gaan lopen piekeren of je gedachten zomaar z’n gang laten gaan. Kan niet. Dus ik corrigeer mijn gedachten. En alles wat ertussendoor komt en alles wat me niet helpt, dat corrigeer ik.

Jeanine Hofs [00:20:42]:
Het gaat gewoon niet gebeuren. En natuurlijk heb ik dat geleerd. Ik heb geleerd hoe ik dat moet doen. En ik pas dat heel consequent toe. Niet alleen de dag van het webinar, niet alleen tijdens het webinar, maar ook ervoor. Ook de dagen ervoor. Ook wanneer ik een e-mail schrijf waarin ik mensen uitnodig voor het webinar. Ik schrijf alleen wanneer ik in de hoogste energie zit, wanneer ik in flow ben.

Jeanine Hofs [00:21:07]:
Want anders schrijf ik niet. Dan wacht ik daarop. Nou ja, nee, ik wacht daar niet op. Ik ga het gewoon creëren. Dus ik ga zorgen dat ik wel in die energie kom, dat ik wel in die flow kom en vanuit daar ga ik schrijven. En dat is te doen. En misschien kan jij dat nu nog niet, maar het is wel te leren. Je kunt gewoon dat moment creëren, dat momentum waarop je die hoge energie hebt, wanneer je verbonden bent met je verbinding, ja, verbonden bent met je bestemming, waarin je verbonden bent met jouw flow.

Jeanine Hofs [00:21:41]:
Dat kun je gewoon creëren. En anders ga ik niet schrijven. Dan heeft het gewoon geen nut. Dan doet het niks. Dat weet ik ondertussen. Mensen gaan dan niet reageren. Gewoon zonde van mijn tijd. Dus zo schrijf ik mijn mails.

Jeanine Hofs [00:21:57]:
Zo schrijf ik mijn posten voor op social media bijvoorbeeld. Ook bijvoorbeeld nu in de podcast. Ik zorg ervoor dat ik echt in een juiste, een goede, de juiste, een optimale energie ben. En dat kan een beetje variëren. Dat heeft ook weer bandbreedte. Maar zelfs voor deze podcast zorg ik ervoor dat ik op mijn allerbest er voor jou ben. En dat voel je dan ook. En natuurlijk kan het een keer wisselen.

Jeanine Hofs [00:22:23]:
In een podcast kan je me de ene keer wat tammer horen en misschien de andere keer wat enthousiaster. Dat kan. Maar Zeker als ik een webinar heb waarin ik dus echt een aanbod doe ook, dan zorg ik dat ik op mijn aller allerbest ben. Natuurlijk maak ik het webinar ook in die energie en in die flow. Dus ik schrijf de inhoud van het webinar. Ik creëer mijn slides, ik schrijf mijn teksten, allemaal wanneer ik in goede energie ben, wanneer ik in flow ben. Ik beantwoord ook de vragen in de mail bijvoorbeeld. Dus van tevoren vraag ik vaak Heb je nog vragen voordat het webinar begint? Die vragen beantwoord ik ook vanuit mijn beste energie.

Jeanine Hofs [00:23:05]:
Daarom kan het soms even duren voordat je van mij een reactie krijgt, want ik ga zitten in een bepaalde energie en dan ga ik de mail beantwoorden. Dat doe ik niet tussendoor, Want jij verdient mijn optimale aandacht. Jij verdient het allerbeste van mij als ik terug reageer. De gesprekken na een webinar. Ik hou altijd gesprekken. Mensen kunnen nooit zomaar aanmelden voor mijn traject, want we moeten echt een match zijn. Ik ga natuurlijk 6 maanden of 12 maanden een op een met iemand werken. En als we dan geen match zijn, ja, dan wil ik daar niet aan beginnen.

Jeanine Hofs [00:23:40]:
Dan wil ik jouw tijd niet aan voldoen. Daar wil ik mijn tijd niet aan besteden. En ik zeg ook wel eens nee. Dus de afgelopen keer had ik weer een webinar, daar had ik een x-aantal gesprekken uit en ik heb ook nee gezegd in die gesprekken. Omdat ik gewoon voel dat het niet de juiste tijd is voor die persoon om met mij te gaan werken. En daar komen we dan in zo’n gesprek achter. Maar goed, zo’n gesprek ga ik dus alleen voeren op afspraak. Dat plan ik.

Jeanine Hofs [00:24:08]:
En ik ga niet zomaar bellen. Ik bereid me echt voor op de manier waarop ik net beschreven heb. En ik zit niet helemaal opgemaakt en met een lippenstift aan een telefoongesprek. En daar zitten ook variaties in. Maar ik zorg er wel voor dat ik in optimale energie ben. En als er nog iets speelt in mijn hoofd, wat weer mijn gedachten beïnvloedt, wat weer mijn energiefrequentie beïnvloedt, dan werk ik dat eerst weg. Dan zorg ik eerst ervoor dat ik dus in optimale flow ben, in optimale energie. Nou, misschien vergeet ik nog wat dingetjes, maar ja, ik doe echt alles vanuit die energie, daar werk ik echt aan.

Jeanine Hofs [00:24:47]:
Dus ik doe heel veel inner work. Tijdens een webinar, na zo’n webinar, van tevoren, dagen van tevoren al in dat hele proces. Eigenlijk bij alles wat ik doe in mijn werk. En dat is echt, echt nodig als je magisch aantrekkelijk wilt worden voor je mensen. Als jij ook lekker wilt verkopen in zo’n webinar. Want mensen gaan niet in zee omdat je aanbod zo uniek is. Ik denk dat als jij een ondernemer bent, dat je ook collega’s hebt, die ook doen wat jij doet op een bepaalde manier. Mensen gaan niet met jou in zee omdat je aanbod zo uniek is.

Jeanine Hofs [00:25:28]:
Mensen gaan met jou in zee omdat jij uniek bent. Omdat ze aangaan op jouw energie, op jouw vibes. Die voelen ze. En dat vinden ze aantrekkelijk. En daarom kopen ze. En misschien vinden ze het niet aantrekkelijk. Dan is dat ook goed. Er zijn nog genoeg mensen voor je die dat wel aantrekkelijk vinden.

Jeanine Hofs [00:25:49]:
En als ze dat niet aantrekkelijk vinden, dan is het ook duidelijk. Dan moet je gewoon afscheid nemen. Dan is het ook duidelijk, want dan gaat het samenwerken je ook niet bevallen. Dus ik kijk echt hoe kan ik de aller aller beste versie van mezelf zijn. Hoe kan ik dat nog plussen? Wat kan ik doen om dat nog te plussen? En waar kan ik mijn risico’s minderen? Risico’s op een lagere energiefrequentie. Zoals dat ik dus mijn mail dicht hou vanaf een bepaalde tijd. Dat ik bijvoorbeeld niet ga bellen met mijn moeder. Want dan ga ik me misschien wel zorgen maken over haar of over iets wat ze vertelt over haar gezondheid of whatever.

Jeanine Hofs [00:26:33]:
Ik ga geen tv kijken. Ik zorg ervoor dat ik dat niet doe. Kan zijn dat ik wel eens op op op streaming dienst kijk, maar ik kijk geen televisie, zeker geen discussieprogramma’s en al helemaal geen nieuws of nieuws sites, Want dan weet ik gewoon van dat doet iets met me en soms niet bewust maar het verlaagt gewoon mijn frequentie. Ik voel dat. Ik zet WhatsApp dicht, want het zou zomaar kunnen dat er een appje komt wat me niet bevalt, waar ik me irriteerd van raak of waar ik me mee wil bemoeien of waar ik over na ga denken, misschien over ga piekeren. Bijvoorbeeld van de week kreeg ik een voicemail en dacht, oeh, ben ik nieuwsgierig wat er in die voicemail staat. En dat was de Belastingdienst. Die had een vraag over een verlegde B2.

Jeanine Hofs [00:27:19]:
Nou ja, heel verhaal. En als ik dat dus hoor vlak voordat ik een webinar geef of vlak voordat ik de mails ga sturen, dan ga ik daaraan denken. Dus dat wil ik eerst uit mijn hoofd hebben. Dus ik zet mijn WhatsApp dicht. Ik kijk niet naar de mails, naar de voicemails. Die sluit ik allemaal af. Daar besteed ik geen aandacht aan. Dat doe ik later wel, op een tijd waarin ik ook de tijd heb om om datgene wat er gebeurt met mij, als reactie daarop, dat ik tijd heb om dat te processen.

Jeanine Hofs [00:27:48]:
Ik waak echt heel erg, ik hou mijn energie echt heel erg schoon. Betekent dus ook dat ik heel goed mijn gedachten moet bewaken, wat ik al zei. Wat denk ik? Want dat wat ik denk geeft een gevoel en mijn gevoel creëert ook weer een energiefrequentie. Dus soms heb ik ook gewoon een gevoel, dan weet ik niet waar het vandaan gekomen is. Dan voel ik gewoon, hé, ik ben gewoon net iets lager in frequentie dan de uren voor. Wat is er? Dan moet er gewoon ergens een gedachte zitten. Er moet gewoon. Er moet een gedachte zitten die ergens meedraait.

Jeanine Hofs [00:28:21]:
En ik weet niet hoe het met jou is, maar ik zie dat bij heel veel ondernemers, ambitieuze ondernemers, slimme mensen, high achievers. Ik kan op zes sporen denken. Misschien herken je dat wel. Dat er op één spoor ergens een liedje speelt, op een ander spoor ben ik bezig, nou bijvoorbeeld nu de podcast in te spreken en op spoor zes draait, oh ja ik moet eigenlijk die belastingdienst nog bellen. Is ook echt zo, die moet ik daar ook nog even bellen. Maar ik heb er volledig vertrouwen in, want anders had ik dat wel eerder gedaan. En ik weet wat er aan de hand is en ik weet hoe ik het kan oplossen. Maar even als voorbeeld, er kan dus ergens op zo’n spoor nog een gedachte draaien.

Jeanine Hofs [00:28:59]:
Dan heb ik ergens iets opgevangen, iets gelezen, iets gehoord, iets gezien en dan draait dat bijna onbewust ergens op zo’n spoor 6. En daar moet ik ook vanaf. Dat moet gewoon vervangen worden. Dat ga ik dan ook doen, want daarmee zuiver ik mijn energie weer. Daarmee gaat die weer op een hoger niveau lopen en heb ik mijn flow weer terug. Dus ik ga heel bewust op zoek naar de risico’s voor mijn energie, voor de hoogte van mijn energie en voor mijn flow. En over risico’s gesproken, dat is ook iets wat ik heel bewust doe. Ik ga risico’s aan.

Jeanine Hofs [00:29:38]:
Ik durf risico’s te nemen. Risico’s met mijn gevoel, met mijn emoties, Met mijn gevoeligheid ook. Ik durf het risico te nemen om teleurgesteld te worden. En dat doe ik heel bewust. Dat train ik mezelf ook in. Dat ik dus teleurgesteld raak of ben en dat ik me toch goed voel. Dat ik toch in een hoge energiefrequentie terug kan komen. En zo’n risico om teleurgesteld te raken kan opduiken in een webinar.

Jeanine Hofs [00:30:12]:
Want ja, het kan zijn dat er niemand komt. Dan zou ik teleurgesteld zijn. En als ik nou geen webinar ga geven, dan weet ik ook zeker dat ik niet teleurgesteld ben over het feit dat er misschien mogelijk niemand zou kunnen komen. Kan je me volgen? Het zou ook heel erg fout kunnen gaan met de internetverbinding in mijn webinar. Ik weet nog dat ik mijn aller-allereerste webinar gaf. Inmiddels jaren geleden. En ik had 100 man live. Nou, was mijn eerste webinar.

Jeanine Hofs [00:30:41]:
100 man live aanwezig in dat webinar. Ik ben natuurlijk stik zenuwachtig. En wat gebeurt er? Wat denk je? Poef, internet eruit. Echt. En ik kreeg het niet meer terug. Ik kreeg het niet meer verbonden. Alle 100 mensen weg. Weg, verkoopmoment.

Jeanine Hofs [00:30:57]:
Inmiddels heb ik top internet en dan een kabel en daar heb ik dus weer van geleerd. Maar toch, de vorige keer ging het ook weer fout bijvoorbeeld. Iedere keer is er wel wat. Vorige keer, wat was er nou vorige keer? O ja, kwam ik niet, toen gebruikte ik bepaalde software, en toen kwam ik niet in Zoom. Zoom was daaraan gekoppeld, aan dat webinar. En ik kwam niet in Zoom, Maar daar had ik geen erg in, want ik had namelijk een nieuwe laptop. En met de oude laptop en de software die daarop stond, was ik altijd connected met Zoom. Hoefde ik nooit opnieuw in te loggen wanneer er bijvoorbeeld een update was.

Jeanine Hofs [00:31:32]:
Nou, een update misschien wel. Maar deze laptop heeft dus de neiging om met de software die erop staat me af en toe uit de verbinding van Zoom te gooien. Zodat ik niet ingelogd ben. En dan moet ik dus van tevoren even checken, inloggen, weer terug inzoomen en dan kan ik het webinar starten. Maar dat wist ik dus niet. Dus ik was dat webinar aan het starten, ik had er helemaal zin in, ik was helemaal voorbereid. Rode lipstick, rood ondergoed, nou, kent het wel. En dan kwam niemand binnen en ik kwam er niet in en Ik drukte op die knop en toen zei die verbinding niet mogelijk.

Jeanine Hofs [00:32:03]:
Verbinding niet mogelijk. Ik heb mijn internet gecheckt. Alles doet het. En dan heb je nog ongeveer vijf seconden om je mensen binnen te krijgen. Dus en ik kreeg het niet voor elkaar. En je weet niet wat je niet weet. Dus ik had er geen erg in dat ik gewoon niet ingelogd was. Wist ik veel.

Jeanine Hofs [00:32:20]:
Dus ik was… Niemand kon binnen, dus ik was eigenlijk ook mijn mensen kwijt. Er waren 140 mensen ingeschreven op dat moment. En er komt dan zo de helft live van in deze tijden. En die konden dus niet naar binnen. Dus ik heel vlug een mailtje gestuurd naar iedereen via dat programma. Dat weet je dan, zoveel mensen aangemeld. Dus iedereen een mailtje gestuurd.

Jeanine Hofs [00:32:40]:
Jongens, ik kom er niet in. Ik ga naar Zoom. Dan ga ik gewoon een Zoom-sessie houden als het webinar dan niet lukt. Dus die had ik ze gestuurd. Ik heb vlug naar mijn Zoom-link en toen zag ik dus dat ik niet ingelogd was. Oh, dat is het! En op het moment dat ik daar ging inloggen sprong het webinar aan op die andere software. Dus toen zaten de helft van mijn mensen in de originele software en de andere helft zat dus in die link die ik ze gestuurd had via die mail die ik even vlug geschreven had. Nou, dat soort dingen gebeuren dus.

Jeanine Hofs [00:33:12]:
Er is iedere keer wel iets. En als je hoog in je energie zit, dan kun je dat ook gewoon hebben. Dan gaat mijn energiefrequentie niet naar beneden. Dat is training. Dat is vaker doen, vaker webinars geven, helpt ook. Maar ook vaker omgaan met teleurstellingen. Het risico nemen, teleurgesteld te worden. Het toch aangaan, zodat je niet meer bang bent voor dat risico.

Jeanine Hofs [00:33:40]:
Zodat je ook niet meer bang bent als er iets gebeurt. Dat je gewoon weet, ik heb het vertrouwen en het lost zichzelf wel op. En dat is ook altijd zo. Want ook vanuit, nou dat eerste webinar niet, daar kwam ik niet meer in. Maar dat webinar wat ik net zo beschreef, de helft van de mensen hier, de helft daar, ook daar ging het weer goed. En ook daar heb ik weer mensen goed kunnen helpen en zijn weer mensen daaruit gekomen die met mij zijn gaan samenwerken. Dus als ik bang was geweest hiervoor, had ik er nooit aan begonnen. En had ik mezelf ook nooit hierin kunnen trainen en had ik nooit deze resultaten kunnen halen.

Jeanine Hofs [00:34:14]:
Wat je ook zou kunnen denken is, oh teleurstelling, wat nou als iedereen weg gaat op het eind? Wat nou als niemand koopt? Wat als, wat als, wat als? Dus train jezelf om het risico te nemen. Ik doe dat. Ik neem het risico, want het gaat niet om mij. Ik wil toch graag mensen helpen? Dan gaat het om hen. Dan moet ik gewoon op mijn allerbest komen opdagen. Dan moet ik hen echt helpen. Betekent ook dat ik ze help een keuze te maken Als het om aanbod gaat. Een keuze te maken om wel of niet met mij verder te werken.

Jeanine Hofs [00:34:50]:
Want met die energie zit ik erin. Ik zit er niet in om te verkopen. Ik zit erin om mijn mensen te helpen en ze daarna ook nog het aanbod te doen om verder te werken met meisjes, zodat ik ze verder kan helpen. En ik help ze om een keuze te maken. De ja is goed. Tuurlijk ben ik daar hartstikke blij mee. Maar de nee is ook goed. Als we geen match zijn, dan is die nee ook goed.

Jeanine Hofs [00:35:14]:
Maar Ik wil ze niet daartussen laten zweven. Ik wil ze helpen duidelijk te maken of het een ja-woord of een nee-woord wordt. Want ik kan ze niet het allerbeste helpen in twee uurtjes webinar. Ik weet zelfs dat drie maanden niet genoeg is. Want dan heb je al technieken geleerd, dan heb je tools geleerd, dan heb je inzichten opgedaan, maar dan begint het pas. Dan moet je ermee gaan leven. En dan zorg ik ervoor dat je niet weer in die rat race terechtkomt. Die rat race die je in het oude normaal terugsleurt.

Jeanine Hofs [00:35:48]:
Dus zes maanden, daar begint het bij mij mee. Mijn aanbod is voor minimaal zes maanden. Zo kan ik mijn mensen het allerbeste helpen. Dat weet ik en ik doe mijn best om mijn mensen te helpen die keuze te maken. Ja is goed, nee is ook goed en dan ben ik er op mijn aller allerbest voor jou geweest. Ik ben er niet op mijn allerbest als ik mijn eigen angsten meeneem, mijn onzekerheden meeneem in die twee uurtjes die we samen hebben. Ik ben er niet op mijn allerbest als ik krampachtig ben omdat ik aan die omzet trek. Ik ben niet op mijn allerbest als ik afgeleid ben omdat ik bijvoorbeeld de reactie van iemand in een mail in mijn hoofd heb zitten.

Jeanine Hofs [00:36:35]:
Ik ben er niet op mijn allerbest. Als ik voor jou ga invullen, dat jij dat bedrag niet kan betalen of dat jij de tijd niet hebt of wat dan ook. Ik moet neutraal blijven en het niet gaan invullen voor jou. En dat vergt training. Het gaat niet om mij, het gaat om jou. Het gaat om je klant. En dat vergt training. Dat je jezelf dus eigenlijk op een soort nulpunt zet.

Jeanine Hofs [00:37:01]:
Op een soort neutraal punt zet. Dus daar werk ik echt aan. En dat werken, dat gebeurt dan niet in dat webinar, want dat gebeurt natuurlijk van tevoren. Want ik kan niet in dat webinar die techniek gaan oefenen van bij mezelf blijven op dat nulpunt blijven, dat moet ik al geoefend hebben, want anders kan ik het in het webinar natuurlijk niet uitvoeren. Dus ik werk daar echt aan, zodat ik kan komen opdagen in mijn aller-allerbeste vorm. En dat voelen mijn mensen. Dan kan ik ook echt verbinding maken met mijn mensen. Dat voelen ze ook direct.

Jeanine Hofs [00:37:34]:
Dan voelen ze ja, dat wil ik ook. Ik wil wat jij hebt. Ik wil wat jij uitstraalt. Daar wil ik ook meer van. Leer mij dat, alsjeblieft. En jij kan dat ook. Jij kunt ook magisch aantrekkelijk worden voor je mensen. En ja, vakkennis speelt een rol.

Jeanine Hofs [00:37:51]:
En ja, businesstechnieken, strategieën, spelen ook een rol. Maar ik geloof dat 80% van je succes, van je aantrekkingskracht, zit in jouw energie. In de manier waarop jij aanwezig bent. In jouw presence. En in het Engels zeggen ze, It’s not what you do or what you say, it’s how you show up. Het gaat er niet om wat je zegt of wat je doet. Het gaat erom hoe je aanwezig bent. Wat je doet en wat je zegt is 20%.

Jeanine Hofs [00:38:30]:
Hoe je aanwezig bent is 80% van jouw succes. En dat how you show up, hoe je aanwezig bent, met welke energie en met welke flow, dat is een keuze. Dus hoe wil jij jezelf vandaag presenteren? Hoe wil je jezelf laten zien? Waar kies jij voor? Die vraag kun je jezelf gaan stellen. Want als je dit nu nog nooit doet, bewust doet, dan kun je ook niet verwachten dat je dat ineens wel kunt midden in een webinar. Dus dat moet je oefenen. Oefenen, oefenen, oefenen. Dat moet je intrainen. Heb ik ook gedaan.

Jeanine Hofs [00:39:11]:
Ik heb die kwaliteit ook niet bij een pakje boter gekregen. Je moet juiste tools, je moet juiste technieken vinden voor jezelf die bij jou goed werken. En daarmee moet je gaan oefenen. In allerlei situaties. In de supermarkt, wanneer je staat te tanken, wanneer je iemand anders een webinar volgt, wanneer je in gesprek bent met je moeder. Dat moet je oefenen in allerlei situaties. Dat moet gewoon een tweede natuur gaan worden. En daar heb je dus ook tijd voor nodig.

Jeanine Hofs [00:39:39]:
Dus nee, het gebeurt niet ineens dat je ineens magisch aantrekkelijk bent. Daar heb je inzichten voor nodig. Daar moet je je blinde vlekken voor ontdekken. Daar moet je je mindset voor veranderen en vooral je onbewuste conditioneringen. Want er gebeurt heel veel op een vlak waar jij je waarschijnlijk niet bewust van bent. Dus dat moet je bewust maken. Laten maken. En dan zul je er beter en beter en beter in worden.

Jeanine Hofs [00:40:07]:
Dan word jij een magisch aantrekkelijke verschijning. Energiek, vol leven. Dan word je een leider, Een voorbeeld, een inspiratiebron. En daar willen mensen op aanhaken. Want daar zijn zij ook naar op zoek. Dus ga hiermee aan de slag. Ga voor jezelf kijken hoe en waar je je energie, en vooral je energiefrequentie, en je flow kunt verbeteren. En natuurlijk kan ik je daarbij helpen.

Jeanine Hofs [00:40:36]:
Als je met mij één op één gaat werken, dan word jij ook magisch aantrekkelijk voor jouw klanten. Dan hoef je niet meer te trekken en te duwen. Dan kun jij ook zeggen ik heb keiveel energie, ik heb lekker veel vrije tijd, ik verdien heerlijk veel geld. En dan kun jij ook dat ene woord gaan gebruiken, moeiteloos. Hoe heerlijk zou het zijn als er meer moeiteloosheid in je leven komt, in je business komt. Ik gun dat jou. En ik weet dat ik jou hiermee en hieraan kan helpen. Dus stuur me even een berichtje.

Jeanine Hofs [00:41:11]:
Als je dat wilt, dan plannen we een call in. En dan maak ik jou ook magisch aantrekkelijk. Oké, dat was hem weer voor vandaag. Oeh, ik zie dat het toch wel even een lange podcast is geworden. Maar ik hoop dat je er weer heel veel aan hebt. Heb je er vragen over? Stuur me je vraag. Ik beantwoord het graag. Ik ga graag met je in gesprek.

Jeanine Hofs [00:41:34]:
Voor nu wens ik je een hele fijne dag en graag tot de volgende keer. Ik hoop dat ik je weer heb kunnen inspireren en motiveren. En als dat zo is, zou ik het heel tof vinden als je deze Master Your Energy podcast zou willen delen. Bijvoorbeeld door een screenshot te maken en die te delen op social media. Waar je me ook heel erg blij mee maakt is een waardering en een review. Bijvoorbeeld in iTunes, Apple podcasts of in Google. En hoe meer sterren, hoe meer bubbels. Oh, en abonneer je dan ook meteen even op dit kanaal of ga me volgen op Spotify, dan mis je nooit meer een aflevering.