Deze aflevering gaat over hashtags en social media. Ik geef je geen business strategieën maar ze zijn hele handige metaforen om uit te leggen hoe energie, flow en de wet van de aantrekkingskracht werkt.

Dus #overvloed #moeiteloos #energie en #flow!

Luister hier naar deze aflevering:

Luister via jouw favoriete podcast app of zoek op ‘Jeanine Hofs’ en de Master Your Energy podcast komt vanzelf naar boven

SpotifyiTunes/Apple PodcastGoogle Podcasts

Let op: dit transcript is automatisch gegenereerd en kan kleine fouten bevatten.

Vandaag wil ik het met je hebben over hashtags en social media. En nou niet meteen wegklikken, want nee, ik ga geen businessstrategieën met je delen. Maar ik heb uitgevonden dat hashtags en social media hele handige metaforen zijn om iets heel belangrijks in de wet van de aantrekkingskracht en in flow en in het krijgen van meer overvloed, moeiteloos meer krijgen van overvloed, om dat uit te leggen. Zeker voor ondernemers. Dus hashtag overvloed, hashtag moeiteloos, hashtag energie en hashtag flow dus. Ben je er klaar voor? Let’s flow!

Ik had weer een hele mooie sessie met een mooie klant afgelopen week. En zij had vakantie. En we deden ook de sessie vanaf ik vanaf hier in Eindhoven en zij vanaf haar vakantieadres via Zoom. En dat vind ik echt geweldig. Heerlijk vind ik dat, want ze heeft de vakantie niet als excuus gebruikt om niet aan zichzelf te werken, want ze zei zelfs Ik ga juist die sessie dan door laten gaan, want juist nu kan ik aan mezelf werken. Nu ben ik relaxed. Daar heb ik er de tijd voor. Ja, ik vind het geweldig dat ze het zo aanpakt. En dit zou ik ook echt iedereen aanraden.

Maar ze zei dus tegen mij, jetjes niet, het duurde wel anderhalve week voordat ik de spanning uit mijn kaak en uit mijn schouders voelde stromen. Dat is lang hè? En ze vroeg ook aan mij, wat kan ik dan doen als ik duidelijk eenmaal weer thuis ben om die spanning uit mijn systeem te houden? Mooie vraag natuurlijk. Dus daar gingen we verder op in.

En we hebben het ook wel over werkbelasting gehad. Hoe kun je dat beter balanceren, regelen? Dus hoe kan je beter grenzen stellen naar anderen toe, maar ook naar jezelf toe? Maar we hadden het ook over wat trek je aan. Want die buitenwereld is altijd een afspiegeling van je eigen binnenwereld. Dus als je daar iets wilt veranderen in de buitenwereld, dan moet je beginnen in de binnenwereld. Want anders ben je alleen maar pleisters aan het plakken. Dan heb je geen echte goede oplossingen.

De binnenwereld dus. Want die vibes die jij bent, die jij hebt, die jij uitstraalt, daar trek je meer van aan. En met vibes bedoel ik energiefrequenties. Het draait dus allemaal om jouw energiefrequenties. Jouw buitenwereld is een afspiegeling van jouw gemiddelde energiefrequentie. Heb je het altijd heel erg druk? Heb je nooit tijd voor jezelf? Heb je nooit tijd voor de volgende stappen in je bedrijf? Dan is je energiefrequentie gewoon te laag, waardoor je steeds meer drukte en steeds meer tijdsgebrek aantrekt.

Verdien je te weinig? Werk je keihard, maar is je omzet niet in verhouding, dan is je energiefrequentie te laag. Heel specifiek zelfs, je geld-vibe, je geld-energiefrequentie is dan te laag. Daar draai ik trouwens binnenkort een hele mooie, of draai? Daar geef ik een hele mooie masterclass over. Verhoog je money vibes.

Dus als je meer geld wil verdienen, wil je meer overvloed in je leven, maar wil je daar niet harder voor hoeven werken, wil je het wel moeitelozer, makkelijker, dan wil je deze masterclass echt niet missen. Want in deze masterclass leer ik je en ontdek je hoe hoog jouw money vibe op dit moment is. Daar heb ik een formule voor. Je ontdekt waarom je altijd vastloopt in geld, zelfs als je de beste businessstrategieën kent en ook toepast. En ook hoe je dit natuurlijk omkeert.

Je ontdekt wat de grootste fout is die mensen maken, en jij misschien ook wel, als het gaat om money mindset. Je ontdekt hoe je een tekort mindset ombuigt naar een overvloed mindset. En ik geef je drie verrassende geldgewoontes die direct je money vibes verhogen.

En een mooie quote die ik laatst tegenkwam, die zegt geld is niet alleen valuta. Geld is een manifestatie van jouw energie in de materiële wereld. En zo is het. Geld is energie. En hoe hoog en hoeveel geld jij aantrekt, hoe hoog je bankrekening staat, hoe hoog je spaargeld is, hoeveel je omzet is. Het zit allemaal in je money vibes. Het zegt allemaal iets over jouw money vibes.

En daar geef ik dus gratis, om alvast goed in die money vibes te komen, gratis een masterclass over. Wanneer? Donderdag 6 juli half 8 op de avond. Dus doe mee. Kijk even op de website. Kijk even op mijn social media. Jeaninehofs.nl slash masterclass streepje money streepje vibes. Daar kun je je aanmelden, maar op social media vind je hem ook.

Dus energiefrequenties, Daar draait alles om. En die energiefrequenties zijn niet statisch. Die veranderen constant. En één hele belangrijke factor daarin is hoe jij je voelt. Dus onderga je een heerlijke massage? Ja, dan gaat je energiefrequentie omhoog. Heb je ruzie, dan gaat je energiefrequentie naar beneden. Het gaat er allemaal om hoe jij je voelt, grotendeels.

Maar wat gaat er altijd vooraf aan een gevoel? Bijna altijd je denken, een gedachte. Bewust of onbewust. Dan is het de conditionering, maar dat is een vastgeroeste gedachte waar je al helemaal geen erg meer in hebt. Dus met je denken beïnvloed je jouw energiefrequentie en daarmee weer je buitenwereld. Dus ben jij je bewust van wat je de hele dag door denkt.

Want tenzij je erin getraind bent om je denken af te remmen en stilte in je hoofd te creëren, Dus tenzij je daarin getraind bent, zullen er steeds verhaaltjes in je hoofd zitten. Er zal steeds van alles zich afspelen in je hoofd. Over gesprekken of situaties die al geweest zijn. Over gesprekken die nog nooit geweest zijn, maar die je in je hoofd al vastvoert. Just in case. Of wat dacht je van dat kritische stemmetje in je hoofd? Of wat dacht je van het kritische vingertje wat je zelf hebt? Wat weer gedachten creëert?

We doen het zo makkelijk, dat denken. En zeker slimme en snel denkende mensen, dan gaat dat denken zo rap, we doen dat zo makkelijk. Je bent bijvoorbeeld iets aan het doen op spoor 1, bijvoorbeeld je zit op de fiets, je gaat er ergens naartoe, Daar heb je wat concentratie voor nodig. Dus op spoor 1 zit concentratie voor het fietsen. Dan ben je het gesprek van gisteren aan het herhalen op spoor 2, ergens in je brein. En dan draait er ook nog ergens een liedje op spoor 3. Ken je dat? Ik denk dat ik zelf wel acht sporen heb. En daar gebeurt echt van alles, als ik het niet controleer, als ik er niet bewust mee bezig ben.

En op zich is het ook niet zo erg wanneer dat gebeurt, wanneer je je hersenen wel regelmatig echt de rust geeft. Dat is echt nodig, want anders gaat de boel aftakelen. Dan ga je je hersenen gewoon ook echt letterlijk op aftakelen. Maar verder is het ook niet zo erg. Maar je moet je wel bewust zijn van de vibes die je daarmee creëert en dus ook weer aantrekt. Zie het maar als hashtags. Energetische hashtags.

Dus stel, er draait weer zo’n verhaaltje in je hoofd. Doe maar even mee. Denk eens aan het verhaaltje wat jij eerder vandaag nog in je hoofd had. Denk dat maar eens, haal dat maar eens even terug. Welke hashtags horen daar dan bij? Dus bedenk daar dan eens drie tot vijf hashtags bij, die daarbij zouden kunnen horen. En besef dan dat je daarmee andere verhaaltjes aantrekt, die ook weer bij diezelfde hashtags passen. Dus je trekt bijna nooit letterlijk hetzelfde aan, maar je trekt andere verhaaltjes aan die wel nog steeds bij diezelfde hashtags passen.

Laatst had ik echt een heel treffend, super treffend voorbeeld. Ik had, ja echt niet slim, ik had een lekke band gereden op een heel stom stoepje. Is natuurlijk niet mijn schuld, stom stoepje gewoon. Maar goed, ik had een lekke band gereden. Hij was nog niet lek, maar er zat zo’n bult in het canvas. Dus dan moet je niet één, maar dan moet je twee banden vervangen. Dus mijn twee voorbanden moesten vervangen worden.

En mijn lief heeft heel veel vrienden in de motorwereld, dus ook in bandenwereld. En die zei nou ik heb een vriend, ga ik daar wel regelen. Dat is beter, makkelijker, enzovoorts. Hij zou het gaan regelen. Maar anderhalf of twee jaar geleden had mijn Inimini een ongelukje gehad tijdens het wisselen van de banden. En daardoor is Inimini aan de onderkant beschadigd. En dat had ik wel tegen mijn lief verteld, want die was daar niet bij. Maar die wil nog wel eens iets vergeten.

Dus die nam de auto mee en die ging op pad met die twee nieuwe banden. En ja hoor, daar ging het verhaaltje in mijn hoofd. Als hij nou maar niet straks weer over, of weer, over die beschadiging begint. Want hij wist het toch, had ik toch al verteld. Is al twee jaar geleden. Waarom luistert hij nooit? Want toen en toen luisterde hij ook niet. Het is toch allemaal al voorbij. Waarom begint hij nu weer hierover? Oh, en als hij dat dan doet, he? Oh, als hij dat doet, dan zeg ik dat en dat en dat weer terug. Ken je dat? Het gesprek heeft nog niet eens plaatsgevonden, maar in je hoofd al wel. Just in case. Ben je vast voorbereid, he?

Maar goed, de hashtags bij dit verhaaltje waren hashtag auto kapot, hashtag repareren, hashtag probleem, hashtag auto naar de garage, hashtag narigheid, hashtag niet blij, dat dus. En hij kwam terug En hij zei geen woord over die beschadiging. Maar hij zei wel, Jeanine, je handvat aan de bestuurderskant is kapot gegaan. Daar is dat kabeltje waarschijnlijk los, dus je moet naar de garage om dat te laten repareren. Het was dus niet het verhaaltje wat ik in mijn hoofd had gehaald, maar wel… Hashtag auto kapot. Hashtag repareren. Hashtag probleem. Hashtag naar autogarage. Hashtag narigheid. Hashtag niet blij.

En ik dacht, jeetje, wat heb ik dit snel gemanifesteerd? Ik ben hier gewoon niet blij mee. Ik heb het wel snel gemanifesteerd. Ik ben er niet blij mee. Ik heb een beetje de verkeerde kant op gemanifesteerd, maar ik heb het wel aangetrokken. En zo werkt dat dus. Je hoofd is net social media. De hele dag schrijf je verhaaltjes op jouw tijdlijn en die hebben een aantal hashtags. Maar besef je ook dat je weer verhaaltjes en situaties in je leven aantrekt met diezelfde hashtags. Andere verhaaltjes, maar wel met diezelfde hashtags.

Dus houd die verhaaltjes goed in de gaten en wees heel bewust van de hashtags die daar aanhangen. We maken ons wel eens druk over de schadelijke effecten van AI, van Artificial Intelligence, van chat, GPT en consorten. Maar ga je eerst maar eens druk maken over jouw eigen intelligence, over de AI, de internal intelligence, want die richt echt veel en veel meer schade aan. En dit heeft nooit iemand je geleerd, waarschijnlijk. Niet op school, je moeder ook niet, maar het is zo belangrijk.

Dus stap 1 is om het te stoppen. Welk verhaaltje draai ik in mijn hoofd? En welke hashtags zitten daar dan aan vast? Wil ik nog meer verhaaltjes en nog meer situaties aantrekken met diezelfde hashtags? Zo nee? Kap het dan! Ophouden ermee! En als je dat niet uit jezelf kunt, je kunt dit leren. Ga daarin investeren. Ga dat leren. Want daarmee verander je je hele leven, je hele business, zelfs je relaties.

Ik zelf gebruik In zo’n geval altijd graag een klank om een verhaaltje stil te leggen. Ik denk dan, zijn dit de hashtags waar ik meer verhaaltjes, meer bewijs van wil aantrekken. Bijvoorbeeld, hashtag overvloed, hashtag moeiteloos, Hashtag fun, hashtag meer geld, hashtag energie, hashtag flow. Zo nee? Kappen dan! En dan maak ik een geluid. Dat geluid, hoe ik hardop, dat laat ik heel goed resoneren. Bijvoorbeeld het OOM. OOM, De oertrilling. OOM is dus, zeggen ze, het oorspronkelijke geluid van het universum. Oerklank. En daarmee dacht ik, nou, dan sla ik meteen twee vliegen in één klap, want daarmee tril ik als het ware het verhaaltje uit mijn hoofd. Plus, ik kom in connectie met het veld der oneindige mogelijkheden. Altijd goed natuurlijk.

Dus dat doe ik dan heel bewust. Om. En dat doe ik dan net zo lang als nodig. En ook hierin is het weer kennen, kunnen, doen en doorgaan. Dus je moet hem eerst kennen, zo’n oefening. Dan moet je hem kunnen, moet hem kunnen uitvoeren. Dan moet je hem blijven doen, doen, doen, doen, doen, totdat je er goed in wordt, totdat het moeiteloos is. En dan kun je hem echt gaan toepassen.

Dus als ik ohm gebruik, dan is dat verhaaltje eigenlijk gewoon direct weg. Bij jou misschien niet, misschien moet je het intrainen. Maar luister nog eens naar de vorige podcast, waarin ik een voorbeeld aanhaalde van een hobby en je moet een doos van 25 kilo optillen. Dat kun je niet, Je gaat naar de sportschool, je gaat trainen met 5 kilo en na drie keer denk je, nou stomme sportschool, stomme oefening. Ik kan nog steeds mijn doos van 25 kilo niet optillen. Nee, je moet ook blijven trainen. Diezelfde oefening. Nog een keer doen, nog een keer doen, nog een keer doen. En op een gegeven moment denk je, he, verrek. Ik kan makkelijk naar 6, ik kan naar 7. En zo kom je op een gegeven moment op 25 kilo.

En dit geldt voor dit ook. Dus als je een techniek hebt gevonden om die verhaaltjes stil te leggen, train hem dan goed in, want dan kan hij direct, dan levert hij direct iets op. Zoals bij mij dus het oom. En die heeft dan voor mij dus meteen twee doelen.

Goed, stap 2 is om heel bewust verhaaltjes in je hoofd te creëren die voldoen aan de hashtags die je wel wilt. Waar je wel meer bewijs van wilt zien. Bijvoorbeeld, hashtag overvloed, hashtag fun, meer geld, meer tijd, hashtag energie, flow, blij, hashtag moeiteloos. Dus, welke verhaaltjes Wil jij meer aantrekken? Waar wil je meer van aantrekken? En welke hashtags hebben die? Ga die eens maken in je hoofd. Bijvoorbeeld met visualisatie. Fantastische techniek om dat manifesteren op de goede manier, de juiste richting op, te gaan vergroten, om die je eigen te maken, om er beter in te worden.

En check die social media tijdlijn van jezelf. Check die verhaaltjes die jij zo achteloos, maar nu niet meer natuurlijk, voorheen achteloos liet afdraaien in je brein want het is schadelijk het is schadelijk omdat je daar dezelfde shit mee aantrekt niet exact dezelfde shit maar andere verhaaltjes andere situaties andere bewijzen die wel nog steeds diezelfde hashtags hebben. Dus check die social media tijdlijn van jezelf en besef welke hashtags daar aan hangen.

Kijk ook welke emoties erbij komen. Emoticons, zou ik zeggen, erbij komen. Als je iemand een appje stuurt, welke emoticons gebruik jij steeds? Besef wat je ermee aantrekt. Hashtags, zo belangrijk. Want ja, jij bent zelf de co-creator van jouw buitenwereld. Dus maak daar gebruik van. Ga dat leren. Dit is echt veel belangrijker dan welke andere vakopleiding dan ook.

Nou, je hoort het al. Ik heb hier mijn passie in en ik hoop dat ik voor jou weer wat deurtjes heb opengezet. Dank je wel dat je erbij was. En schrijf je in, schrijf je in voor die masterclass Verhoog je money vibes. Je vindt de link op mijn website direct op jeaninehofs.nl slash masterclass streep je money streep je vibes. Meer of hout vibes. Je kunt ook even naar social media gaan, ook daar vind je posten waar je op de link komt.

En denk je nu, Jeanine het is veel te warm of Jeanine ik heb helemaal geen tijd. Weet dan dat dit verhaaltjes zijn. Dit zijn verhaaltjes die jij jezelf vertelt. Welke hashtags zitten daaronder? Hashtag succes, hashtag moeiteloos, hashtag overvloed. Dus waar trek je meer van aan als jij denkt, pfff, het is veel te warm. En wanneer ga je dat nou eens veranderen? Wanneer ga jij veranderen wat je aantrekt?

Dus doe mee en maak die shift, zodat je van het laatste kwartaal van dit jaar echt een knaller kunt gaan maken. Hashtag overvloed, Hashtag moeiteloos, hashtag energie, hashtag flow. Tot de volgende keer.

Ik hoop dat ik je weer heb kunnen inspireren en motiveren. En als dat zo is, zou ik het heel tof vinden als je deze Master Your Energy podcast zou willen delen. Bijvoorbeeld door een screenshot te maken en die te delen op social media. Waar je me ook heel erg blij mee maakt is een waardering en een review. Bijvoorbeeld in iTunes, Apple Podcasts of in Google.

En hoe meer sterren, Hoe meer bubbels.

Oh, en abonneer je dan ook meteen even op dit kanaal of ga me volgen op Spotify. Dan mis je nooit meer een aflevering.