Online trainingen Support

Leuk dat je mee doet aan één van mijn energieke online trainingen of masterclasses 🙂
Ik hoop je in deze training weer te kunnen inspireren en motiveren op het vlak van energiemanagement.
Want je weet het:

Master your energy, master your life and business!

In mijn trainingen deel ik veel waardevolle content en je krijgt er altijd meteen al meer energie van! Daarom zou het ook jammer zijn als je iets mist omdat er technische problemen ontstaan.

Goede voorbereiding is het halve werk zeggen ze altijd 😉 dus met de FAQ en tips die hieronder staan moet het helemaal goed komen. Neem ze dus even door, zeker als je voor de eerste keer een online training volgt.

Bij sommige trainingen hoort ook een werkboek. Deze is altijd in PDF vorm, om uit te printen, zodat je tijdens de training de oefeningen, testen of opdrachten mee kunt doen.

Hier vind je het werkboek van:

Om alles soepel te laten verlopen is het slim om van te voren even te checken of je systeem geschikt is voor GoToWebinar. Dit kan je 24/7 doen via deze link: Test Your GoToMeeting Connection. Zo kan je bijvoorbeeld even je geluid testen.

Je kunt deelnemen met een desktop, laptop, tablet of smartphone. Je kunt zelfs ook inbellen. Als je een headset gebruikt dan zul je beter geluid hebben maar het is niet vereist. Een microfoon heb je niet nodig. Zorg wel voor een goede en stabiele internetverbinding (liefst aan de kabel) om verbindingsproblemen te voorkomen.

Het fijnste is ook als je de tijd neemt voor de training en op een rustige plek gaat zitten waar je niet gestoord kunt worden. Houd pen en papier bij de hand om aantekeningen te maken en zet iets te drinken klaar voor jezelf. En daarna … relax 🙂

Zodra je hebt ingeschreven ontvang je van mij een mail met daarin een persoonlijke inlog link. Deze mail zal ik je voor de zekerheid ook nog een keer een dag voor de training, en een uur ervoor sturen.

10-15 minuten voordat de training begint log je in met de link uit die mail.
(Zorg er voor dat je op tijd ‘binnen bent’ i.v.m. het maximum deelnemers wat mee kan doen.)

Je zult dan gevraagd worden het programma ‘Citrix’ toe te staan. Het is een veilig programma en nodig om GoToWebinar te kunnen draaien.

Als ik zelf al aanwezig ben (en dat is ca. 15 minuten voor aanvang) dan zul je meteen een stem horen die zegt: “The webinar will begin shortly. Please stand by.” Je bent er dan helemaal klaar voor. Hoor je de stem echter niet, wacht dan even totdat de training start. Hoor je de stem dan nog niet dan moet je even je audio testen en aanpassen of opnieuw inloggen.

Een andere manier om in te loggen is:

Ga naar http://www.gotomeeting.com, klik rechtsboven op de knop ‘Join a Meeting’ en volg de aanwijzingen. Er wordt dan een ‘Meeting ID’ gevraagd. Deze staat in de mail die ik je heb gestuurd, onder ‘webinar-ID’ en ziet er ongeveer zo uit: 123-456-789.

Werk je op een desktop?
Zorg er dan voor dat je besturingssysteem en browser up to date zijn met de meest recente versie. Dat kan al problemen voorkomen. Heb je dan nog problemen probeer het dan eens met een andere browser (Chrome/Explorer/Firefox/Safari/Edge/Opera).

Werk je mobiel?
Dan heb je de GoToMeeting app nodig. Lees hieronder dan verder.

Als je de training wil volgen op een tablet of smartphone dan kan dat via de GoToMeeting App. Deze kan je downloaden in de App Store/iTunes, Google Play of Windows Store.

Als je ingelogd bent dan verschijnt er aan de rechterkant van je scherm een controle paneel van GoToWebinar:

Het kan zijn dat het controle paneel ingeklapt is.
Door op de pijl te drukken klap je het weer uit.

Af en toe roep ik in een training: “Steek eens een handje op als jij ook …”.
Hoe doe je dat? Heel simpel. Je drukt gewoon in het controle paneel op het handje.

Ja zeker!
Ik vind het zelfs heel erg fijn als je antwoord geeft op de vragen die ik stel, of als je zelf een vraag hebt over de inhoud. Tijdens de training heb ik niet altijd meteen de mogelijkheid om er op in te gaan maar aan het einde zal ik zeker even de tijd nemen voor een Q&A sessie en zal ik de vragen beantwoorden.

Heb je vragen die met de organisatie te maken hebben? Of technische vragen?
Dan zullen deze beantwoord worden door mijn assistent. Deze antwoorden zullen dan alleen naar jou verstuurd worden.

Je kunt je vragen of opmerkingen intypen in de ‘Questions box’ in het controle paneel aan de rechterkant van je scherm. Dat kan tussendoor (dan kijk ik er later naar) en aan het einde tijdens de Q&A tijd.

Aan het begin van iedere training zal ik met de deelnemers checken of ik goed te horen ben. Zo kan ik mijn kant van de verbinding testen.

Heb je daarna nog problemen met het geluid dan is er een storing aan jouw kant van de verbinding. Heel vervelend maar in 99% van de gevallen ook weer eenvoudig op te lossen als je één van onderstaande handelingen toe past.

Het wegvallen van het geluid is altijd een verbindingsprobleem en heeft dus te maken met jouw internetverbinding. Het is daarom ook aan te raden om een goede en stabiele internetverbinding te gebruiken, liefst via een kabel.

Als het geluid even weg valt dan herstelt het zich vaak vanzelf, binnen een minuut.
Zo niet dan kan je verschillende dingen doen:

  1. Opnieuw inloggen (met dezelfde persoonlijke inlog link).
  2. Gebruik een kabel in plaats van de wifi.
  3. Bel in via de telefoon.
    Je kunt met je telefoon inbellen op een lokaal nummer, dus met het normale tarief.
    Nederland: +31 (0) 707 709 522
    België: +32 (0) 27 00 6377
    (Zie verder in de FAQ een lijst met meerdere landen en nummers).
    Je wordt dan gevraagd een ‘Acces Code’ in te voeren gevolgd door een #.
    De Acces Code is het webinar-ID en deze vind je in de mail die je hebt gekregen waarin ook je persoonlijke inlog link staat. Een Acces Code / ID ziet er ongeveer zo uit: 123-456-789
  4. Kies een ander apparaat om de training mee te volgen.
    Bv. desktop, laptop, tablet of smartphone.
    Tablet en smartphone werken met een app die je kunt downloaden.

Na het inloggen krijg je een welkomstboodschap te zien en zodra we begonnen zijn zie je mij of een presentatie. Zie je helemaal niets van dit alles dan kan het zijn dat je het GoToWebinar scherm nog niet geopend hebt. Klik dan op het logo van GoToWebinar: de bloem.

Het kan ook zijn dat je de optie ‘webcam’ uit hebt staan in het controle paneel.

Nee, er is geen chatbox om met de andere deelnemers te communiceren.
Australia: +61 3 8488 8993

Austria: +43 1 2060 92966

Belgium: +32 (0) 27 00 6377

Canada: +1 (647) 497-9386

Denmark: +45 43 31 47 81

Finland: +358 (0) 972 52 2973

France: +33 (0) 157 329 483

Germany: +49 (0) 692 5736 7304

Ireland: +353 (0) 15 621 585

Italy: +39 0 291 29 46 29

Netherlands: +31 (0) 707 709 522

New Zealand: +64 9 801 0186

Norway: +47 23 16 23 28

Spain: +34 932 75 1334

Sweden: +46 (0) 775 757 473

Switzerland: +41 (0) 225 4599 62

United Kingdom: +44 (0) 20 3713 5012

United States: +1 (562) 247-8421

Ben je lekker de training aan het volgen, stopt alles ineens…
Twee dingen kunnen de oorzaak zijn:

  1. Aan jouw kant is de verbinding verbroken.
    Check dan je internetverbinding en log opnieuw in. Wissel eventueel van apparaat en zorg ervoor dat je via de kabel het internet op gaat.
  2. Aan mijn kant is er een probleem.
    Meestal werk ik met een assistent, die in geval van problemen aan mijn kant, de training aan de gang houdt en jullie op de hoogte houdt van wat er gebeurt. Maar soms ben ik alleen en als ik dan een probleem heb met de pc of met het internet dan valt alles uit. Als dat gebeurt dan zal ik er alles aan doen om zo snel mogelijk weer terug online te zijn, maar ik kom dan zeker terug.
    Probeer dan steeds met een interval van enkele minuten weer in te loggen. Ben ik er nog niet dan krijg je de melding dat de host nog niet gearriveerd is. Probeer het dan enkele minuten later nog eens.
    I’ll be back 😉

Tot ziens in de training!

Jeanine Hofs